Köp & Fraktvillkor

BESTÄLLNING

Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp, däremot måste du ha fyllt 18 år för att få handla. Vi levererar för närvarande bara till adresser inom Sverige. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finns uppgifter om beställda produkter, priser, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i beställningen bör du omedelbart kontakta oss via e-post till bellaslantliv(a)gmail.com eller ring 0290-64 63 00.

PRISER

Samtliga priser inkluderar moms. Kostnad för frakt tillkommer.
Alla priser avser SEK.
Eventuella rabattkoder gäller ej för redan nedsatta varor.


FRAKTKOSTNAD

Du betalar max 59 kr i frakt, för vissa produkter är frakten lägre.
Vad fraktkostnaden blir ser du i kassan, men som mest betalar du 59 kr.

Observera att vi endast levererar inom Sverige.
Beställer du varor för 1000 kr eller mer så bjuder vi på frakten = Gratis frakt!
Vi värnar om miljön och återanvänder mycket av de paketeringsmaterial vi får från leverantörer.
Vi skickar ditt paket med Postnord, Schenker eller DHL. Mindre försändelser får du direkt i brevlådan och större hämtas ut hos ditt lokala ombud.

Du kan också välja att hämta ditt paket här och då betalar du naturligtvis ingen frakt.



BETALNING

Med betalning via Klarna Checkout väljer du hur du vill betala efter att köpet är genomfört. Du kan betala med faktura, delbetalning, kort (Visa, MasterCard och American Express) eller direktbetalning (Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB). Faktura som levereras med e-post är förvalt (inga avgifter tillkommer). Se Klarnas villkor för mer information.

Du kan också betala i förskott till plusgiro 76 63 74-3, betalningsmottagare Firma Gabriella Stenius. Vi reserverar din vara i 5 dagar. Glöm inte att ange ditt namn, adress samt ordernummer som referens vid din betalning. Så fort din transaktion har registrerats på vårt konto behandlar vi ditt köp. Har 5 dagar gått efter att du gjort din beställning och vi inte noterat någon betalning avregistreras ditt köp.


LEVERANS

Vår målsättning är att packa och skicka din order samma dag eller senast dagen efter. (Gäller helgfri vardag, beställning lagd på helgdag skickas första vardagen efter helgdag.)

Mindre försändelser (upp till ett kilo) skickas med Postnord och ska vara framme dagen efter. Större försändelser skickas med Schenker eller DHL och leveranstiden är då 2-4 dagar.
(Leveranstiden varierar lite beroende på var i landet du bor.)

Är produkten märkt med ordet 'Beställningsvara' betyder det minst en veckas leveranstid. Väntas längre fördröjning meddelas detta per e-post.
Om någon av varorna är märkta med speciell leveranstid inväntas denna vara för en komplett leverans. 

Avisering sker vanligen via SMS alternativt epost om inget mobiltelefonnummer angivits. Paketet kvarligger 14 dagar och går sedan i retur. Tänk på att kolla i skräppostkorgen om du väntar avisering via e-post.

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250:-


TRANSPORTSKADA

Upptäcker du att försändelsen är skadad vid ankomsten skall du i första hand anmäla detta hos posten eller den speditör som anlitats. Avvisar de din anmälan så kontakta oss.

Vid eventuell retur svarar köparen för risken vid eventuell fraktskada så tänk på att packa varan ordentligt.


REKLAMATION

Om någonting har blivit fel ersätter vi den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Om en vara är felaktig, felexpedierad eller transportskadad ska du kontakta oss så snart som möjligt. Vi behöver då ditt namn, adress, ordernummer, vilken vara som ditt ärende gäller samt anledningen till reklamationen.


ÅNGERRÄTT/ÖPPET KÖP

Din ångerrätt gäller under 30 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information.

När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

Eventuella upplupna avgifter för fakturaköp eller delbetalning är alltid kundens ansvar att reglera med vår betalpartner Klarna.

Vid retur tillkommer returfrakt.
Önskar du returnera en vara, var vänlig kontakta oss först. Vid sådan retur står kunden för returportot.
Returer som återsändes mot postförskott eller efterkrav löser vi inte ut och köpet betraktas i detta fall som fullgjort.

Särskilda villkor vid REA och för prisnedsatta produkter

För reavaror gäller EJ eventuell rabattkod. Nedsatt pris gäller endast produkter i lager. Vi reserverar oss för slutförsäljning. 

DATALAGRADE PERSONUPPGIFTER

När du lägger din beställning hos oss och uppger dina person/adressuppgifter registreras dessa uppgifter hos oss. I samband med att du registrerar dig och lägger din beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig.

Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att ta del av den information som vi registrerat om dig. Om denna information på något vis är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ändras, rättas eller tas bort. 

LEVERANS UTANFÖR SVERIGE

Vi levererar i dagsläget endast till kunder i Sverige. 

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar samt för framtida ändringar i villkoren.

Bellas Lantliv
Gabriella Stenius
Östansjövägen 68
813 95 Torsåker
Telefon: 0290-64 63 00
e-post: bellaslantliv(a)gmail.com

org.nr 790414-1681
momsregistreringsnr. SE790414168101